16 בספט׳ 2009

רשימת ראש השנה שלי

הפעם לפני שאתם מתחילים לקרוא, אבקש כי תלחצו דבל קליק כדי להיכנס לבלוג וותתחילו בקריאת הטור המתעדכן בצד ימין לגבי "ראש השנה" לפני קריאת הפרסום להלן.

בלי לשים לב, גם אילו המשתייכים לזן הספונטני, הזורם יותר, מנהלים את חייהם על פי רשימות, לאו דווקא רשימות של פנקסנות, קרי התחשבנות של מי עשה, מה וכמה. אלא רשימות קטנות כגון: רשימת מכולת (אפילו שברוב האתרים כבר זוכרים את רשימת הקניות הפרטית שלנו), רשימת מסע, רשימת קניות ומעטים עדין מחזיקים ברשימת טלפונים, בעידן בו המכשירים הדיגיטליים מסנכרנים כל מה שזז. כל מאמן אישי, לא משנה באיזה תחום, יקפיד שתערוך בתחילת הדרך רשימה בה תגדיר מטרות ותפרוט אותן ליעדים כמותיים וקדימה לעבודה.

בכלל המושג -

"CHECKLIST"

טומן בחובו ביצוע של מספר פעולות, לא רק שהוא מחייב אותך לערוך רשימה מסודרת לפרטי פרטים, אלא הוא מתנה זאת בכך שתעבור עליה ותשנן היטב. בדומה לכך, אנחנו מחנכים את ילדינו לעבוד על פי רשימות, להיות כל כך מסודרים ומסונכרנים בכדי שיעמדו בכל המטלות והמשימות. הם כמונו רוצים להכיל את הכל, בדיוק היכן שאנחנו מכוונים אותם לכך - מצוינות בלימודים, הישגיות בספורט, אינטליגנציה דרך חשיפה לספרים, מוסיקה ותרבות וכיו"ב.

הכל טוב ויפה, אבל הרשימות הללו שאנו יוצרים לאחרים הופכות לחלק מאד דומיננטי בחיים שלנו, כך שקשה מאד להפריד בין בעל הרשימה האמיתי למבצע. אנחנו יודעים יפה מאד להגדיר את הרשימות של ילדינו על פני השנים, אך הרשימות שלנו מצהיבות ודוהות וכבר מזמן היה נדרש להעביר עליהן את לחצן ה"ריפרש".

החיים היו הרבה יותר פשוטים בילדותנו, היו לנו רשימות מעודכנות ומסודרות יותר, או במילה יפה יותר "חלומות". אבל אז החברה נטתה פחות להחצין ולהגדיר אותן,לעומת מציאות הריאלטי של היום הדורשת סיפוק מיידי על פני המסך הגדול, ורשימת מאמנים אישיים ומטפלות שמסדרים לך תוך שניה את החיים, כמובן על בסיס רשימה.

בינתיים קצת התבגרנו...

כך שעם השנים, אנו יודעים יופי למלא את הרשימות של הסובבים אותנו (בצער רב מתחילים גם להיות אחראים על הרשימות של הורינו המתבגרים בשיבה טובה), ונוטים להזניח את הרשימה האישית שלנו. הצד החיובי של משבר גיל הארבעים הפוקד אותנו, גם אם אנחנו מאד חסינים, הוא כנראה מחלחל עמוק יותר מכפי שניתן לדמיין, ולא סתם אתה מתחיל פתאום כפטריות אחרי הגשם, במיוחד אצל המין הגברי, להבחין בהתמכרות מחודשת לספורט, שפצור רציני בפיגורה, יעדים חדשים לכיבוש (כמה פסגות באלפים), ובקיצור משהו כבר עדכן את הרשימה.

אז יש כאלה שכבר עמוק עמוק בשכתוב הרשימות הישנות שנערמו אי שם בתוך המגירות, אבל רובנו עדיין לא התפנינו לטפל ברשימה הקטנה האישית שלנו. אז לקראת השנה החדשה, שתהיה לנו שנה טובה ומתוקה, הרבה ימי שמש בלונדון עם הרבה ימי גשם בישראל והרבה בריאות, דברים שלא כל כך נשלטים על ידינו. לכן במיוחד בימים אלו בין ראש השנה ויום כיפור, בה אנו נדרשים לעשות חשבון נפש בין אדם לחברו, אני מאחלת לכולם, שכל אחד מאתנו יזכה השנה לעדכן את הרשימה שלו ולהגשים לפחות שני סעיפים כמוסים הקשורים רק בו. בלי תירוצים, בלי הנחות ומבצעים, קדימה למשימה, ושתהיה לנו שנה טובה ומתוקה!!!!!!!

תגובה 1:

  1. אצלי בבית אחד מגשים את סעיף כיבוש האלפים אבל אני בהחלט מתכוונת לעשות ריפרש על הרשימה ולהגשים בעצמי כמה השנה (לרדת חמישה יהיה נחמד) אבל כמה פרוייקטים בתפירה ומפגשים עם חברים הם כמובן חלק מזה עם השנים למדתי שהנאות החיים טמונות בדברים הפשוטים ביותר. שתהיה לך שנה מתוקה חברתי היקרה!

    השבמחק