22 ביוני 2009

שפעת החזירים

אם היינו משחקים משחק אסוטיציות והייתי אומרת "חווה אלברשטיין", אז הדבר הראשון שהיה עולה לכל ילידי שנות השבעים והשמונים, "בלונדון יש יותר סרטים, בלונדון יש מוסיקה טובה, כך שהייאוש נעשה יותר נוח, אתה מבין", אז שחנוך לוין כתב את מילות השיר הוא לא בדיוק נכח באחד מימי השמש הנדירים בלונדון (לא שהיו חסרות לו סיבות להיות דכאוני). אבל בסתם יום שמש בלונדון, מה שמתחיל להיות פה די קבוע, קשה להגיד שהייאוש נעשה יותר נוח. אבל ביום שמש מקסים, ששפעת החזירים תוקפת את השכונות הצפוניות של לונדון, ואתה לא יודע אם זה עכשיו "אין חזירים" או הותקפת בסתם שפעת קלה, ומה יהיה בחורף שתהיה המתקפה האמיתית וזו סתם חזרה גינראלית. אז גם ביום שמש מקסים, הייאוש נעשה יותר נוח!!

אז כן, זה הגיע גם לפה ובגדול, במהלך יומיים תמימים הכניעה השפעת כמחצית מבית הספר של ילדיי, ולא פסחה על ההורים, ונציגי הממלכה הם רק שפשפו את הידיים ולקקו את האצבעות, כי סוף סוף אפשר להוציא לפועל את נוהל מספר איקס ולתרגל התקפה אפידמית על רטוב (אין ספק שזה מעשיר את קורות החיים). כבר בבוקר השני של המתקפה, נסגרה חצר בית הספר וההורים הובלו לעמדת המידע, דיילות חן מקופת החולים החלו בחלוקת עלוני מידע, והצוות הניהולי של בית הספר הרגיע את ההורים וביקש כי ילדים שאינם חשים בטוב לא יכנסו לבית הספר (המצאת נוהל שליחת ילד עם אקומולי לבית הספר בתוך בקבוק השתיה, מסתבר שאינה הברקה ישראלית בלבד, אלא כנראה טריק די מקובל אצל כל זוג הורים עובד שאינו מעסיק סבים וסבתות במשרה מלאה).

לסקרנים שבינינו הסכימו לגלות שיש חשש כי החזירים נחתו גם אצלנו ולא בשל האהדה שלהם לחלות של "דניאל" או למעדנים שניתן לרכוש במרכול השכונתי מבית היוצר של מרקס אנד ספנסר, אלא דווקא בגלל אותו יום שמש שהתחיל לבקרנו בתדירות די גבוהה או בשפת הרופאים, עונות מעבר הטומנות בחובן שלל הפתעות כגון שפעות למיניהן.

כאשר הגענו באותו יום לחצר בית הספר בשעת האיסוף, אחרי שסרן שמועתי כבר התריע כי הבית ספר יסגר, התבשרנו כי בית הספר הותקף על ידי נגיף שמתפשט במהירות האור, ואל דאגה מסתמן כי ההתאוששות מהירה תוך 48 שעות, אך הוחלט כי לפחות למחר ייסגר בית הספר.

חזרנו הביתה מלווים במכתבים רשמיים מקופת החולים, נוהל הפירמידה הופעל והילדים (הבריאים שביניהם) היו שמחים עד גג השמים, החופש הגדול התחיל.

אבל כאן לא תם סיפורנו, כי זאת הייתה רק ההתחלה של מתקפת החזירים במחוזנו, למחרת התפוצצה השמועה ופורסם כי התגלו ששה מקרים של שפעת חזירים והוחלט כי בית הספר ייסגר לשבוע ימים עד שתדוכא המתקפה. הילדים החולים אותרו וסומנו וציידו בכדורי מנע.

ואנחנו שנפלנו בין הכסאות, לא ממש עמדנו בתבחיני השפעת, החום היה נמוך, כאבי ראש נסבלים וחשנו לא ממש טוב, רק שלא ניתן היה להחליט בקלות, האם התחושה הרעה הינה כתוצאה מהפחד שאנו עלולים להיות מותקפים או איך נעביר עוד שבוע שלם עם הילדים בבידוד.

דרך אגב, לגבי הבידוד, האם אנחנו בבידוד?, נפגשים עם ילדים אחרים? או רק כאלה שכבר היו חשופים?, אפשר לגשת לסופר ולהפיץ כמה נגיפים עסיסיים? או אם כבר בבידוד אז כדאי לקבל את הדבר האמיתי?, אולי עדיפה חשיפה מרובה, קצת נישוקים וחיבוקים, בכדי לקבל אחת ולתמיד חיסון מהשפעת הנוראית, כי עד שהשווייצרים יסכימו לספק לנו את החיסון במחיר מסחרי זה יכול לקחת עידנים, הלוא הם תמיד נייטראלים?

אבל בממלכה המאוחדת, אין באמצע וכאילו ובערך, עובדים על פי הספר, הם סגרו את בית הספר לשבעה ימים, אין התלבטות לשלוח או לשלוח, משהו כבר החליט בשבילך.

לעומת זאת בחצר שלנו, הישראלים, כאן רק ממליצים לא נוקטים עמדה, אף אחד לא לוקח אחריות. ממליצים כי הילדים מהבית הספר הנגוע, לא יבואו לפזר את החומר הטוב שהם נושאים, אבל זוהי רק המלצה וכמובן קבלת ההחלטות עלינו, ההורים. כרגיל, "חצי הריון", אני אפילו מוכנה להתחייב שאין ביטוי כזה באנגלית, זה פשוט לא קיים בלקסיקון שלהם, ואז מה לעשות, להביא פתק מהרופא "הילדים בריאים", אין סיכוי שבעולם שאחרי ביקור במרפאה, תצא בריא כי עיבוי רמת הנגיפים שם היא הגבוהה ביותר.

כך מה שנותר לך לעשות, הוא פשוט להיצמד ל"מסומנים" ולהעביר עמם בהנאה סתם יום שמש רגיל!!!!!!!!!!!!

כאן מעמדת הבידוד שלי

ROTHERWICK ROAD

חזקו ואמצו!

נירית


 

3 תגובות:

  1. כתבת מקסים כרגיל, אני פה מעמדת הבידוד של להיות "חצי בהריון" עיין מתלבטת אם לשוח מחר את יערה לגן החצי ישראלי שהילדה של הגננת (שהיא גם חצי ישראלית) בודאות כבר נתקפה בחזירים ומאובחנת ומסומנת, האם האמא נושאת? האם הוירוסים באויר? האם כדאי שכמו אבעבועות - יערה תחטוף וזהו? פה מעמדת ההתלבטות בסיינט אנדרוז רואד. זהר

    השבמחק
  2. כתבת מקסים ומצחיק ומאד משקף גם את התחושה שלי...
    הלוואי והיה אפשר להידבק ולהתחסן (כמו ב"אלכס חולה אהבה" ששמים את אלכס ובן דודו באותה מיטה כדי שידבק מאבעבועות רוח....) הזמנים קצת השתנו מאז והיום הווירוסים הרבה יותר מתחכמים. לפי הבנתי הלא רפואית הוירוס של היום הוא לא זה של אתמול ובטח לא זה של מחר ולכן גם אם חוטפים עכשיו את הוירוס אין כל ביטחון שלא נחטוף אותו שנית בשינוי אדרת!! בקיצור...רק בריאות!(-:

    השבמחק
  3. הבנתי את הרעיון.
    אני חושבת שאצור קשר עם כמה תלמידים מדוכדכים ותמורת סכום סמלי אייבא כמה כינים קטנות. נראה לי שזה סוגר את בית הספר לחודש - חודשיים, ואז, אולי אפשר לראות אתכם פה. מבטיחים שנקבל אתכם עם או בלי השפעת, בלי בידוד בכלל!

    השבמחק